Strona główna » BLOG » 5 TYPOWYCH PROBLEMÓW ZIMĄ

5 TYPOWYCH PROBLEMÓW ZIMĄ

Data dodania: 19-01-2023


Zima to piękna pora roku. Białe płatki śniegu spadające na szary świat, mróz tworzący piękne wzory na szybach, szron osiadający na wszystkim. Wszędzie biało i przez to wydaje się czysto. Niestety to też pora, która przynosi kierowcom wiele problemów. Jest wymagająca zarówno dla silnika, układów, jak i z zewnątrz dla wycieraczek, szyb czy też  kół. Jakie są typowe problemy i przede wszystkim jak je rozwiązać? Niektóre z nich przedstawimy poniżej.
  1. Zdarzyło Wam się mieć problem z odpaleniem silnika?  Im na zewnątrz niższe temperatury, tym gęstszy staje się olej.  Rosną opory, które stwarza silnik, gdy rozrusznik próbuje go uruchomić. Wtedy też wzrasta zużycie prądu. Jednocześnie zimno ma wpływ na pojemność akumulatora. Wszystko to oddziałuje na silnik, przez co bywają problemy z jego uruchomieniem. Wystarczy zatem zmienić jedną rzeczy, aby móc ruszyć. Doraźnym sposobem na zaleczenie takiego problemu, jest wymiana akumulatora.
alt

Fot.1. Freepik
 
  1. Kolejnym typowym problemem w zimie jest ograniczenie widoczności przez zaparowane szyby. Powodów występowania tego zjawiska może być kilka. Do wnętrza może dostawać się woda. Przyczyną mogą być brudne szyby lub zatkany wlot powietrza. Konieczna może też być wymiana filtra kabinowego lub naprawa układu wentylacji. Ponadto preparaty antyroszeniowe na występowanie pary na szybach działają tylko na niewielkie nasilenie tego zjawiska, dlatego powinny być używane tylko w przypadku, gdy wentylacja w aucie jest słaba. Umycie szyb, usunięcie liści z podszybia oraz wymiana filtra kabinowego, powinny rozwiązać problem pary na szybach.
alt

Fot. 2. Alpino
  1. Trzecim typowym problemem występującym w zimie, mającym wpływ na ograniczoną widoczność jest oblodzenie szyby. Spadający śnieg lub deszcz rozpuszcza się, a następnie zamarza, tworząc taflę trudnego do usunięcia lodu. Uniknąć porannego skrobania przed wyjazdem do pracy można przez wyrównanie powietrza w samochodzie z tym znajdującym się poza nim. Należy po zaparkowaniu wieczorem samochodu, otworzyć drzwi na 1 do 2 minut i pozwolić na wychłodzenie wnętrza. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie auta pod jakimkolwiek zadaszeniem, a gdy nie jest to możliwe to przynajmniej uposażyć się w matę antyszronową.
alt

Fot. 3. Alpino
 
  1. Zastanawiasz się czy grzać silnik na postoju czy od razu jechać? Odpowiadamy: Jeśli szyby są przejrzyste – JECHAĆ! Ruszając od razu oszczędzamy paliwo i zmniejszamy zużycie silnika. Nie ma sensu stać i czekać na rozgrzanie, gdyż na wolnych obrotach silnik produkuje niewiele ciepła. W miejskich warunkach temperatura oleju rośnie powoli, dlatego do 15 minut unikaj jazdy na skrajnie niskich albo wysokich obrotach.
alt

Fot. 4. Freepik
 
  1. Masz „flaka”? To normalne! Im niższa temperatura, tym mniejsze ciśnienie gazu w oponach. Kontroluj ciśnienie powietrza w kołach. Możesz przed przyjściem mrozów napompować je 0,1 -0,2 bara powyżej zalecanego minimum.

Problemów z autem zimą jest jeszcze więcej. Jakie mieliście zdarzenia zimą? Jak je rozwiązaliście? Macie jakieś inne sposoby na rozwiązanie tych, które przedstawiliśmy? Piszcie w komentarzach.
Banner Fot. Freepik
 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównejWróć do kategorii BLOG
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu